7 باید و نباید در طراحی وب
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
7 باید و نباید در طراحی وب
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی موبایل رایانه و اینترنت7 باید و نباید در طراحی وب

تعداد بازدید : 355
نویسنده پیام
farsiseo آفلاین
کاربر انجمن

عضويت : 10 /10 /-622
7 باید و نباید در طراحی وب

1. نباید نفرت انگیز باشید

از رفتارهای نفرت انگیز خود نسبت به زنان و اقلیت ها دست بردارید. ما چنان درباره عبارتهایی مثل \"ملزومات ما را می سازند\" و \"ابزارهایی که نیاز دارید را می سازند\" صحبت می کنیم که گویی ایده های درخشانی هستند، در حالیکه چیزی بیشتر از صداهای گوشخراشی که مستحق همان مردان کهنه مغز است نیستند. من نگاهی به همین حوزه فعالیت خودمان می اندازم و اقیانوسی از مردان سفیدپوستی را می بینم که \"ملزومات ما را می سازند\" و این به یک اینترنت زهرآگین منتهی شده است. زمان رشد فرا رسیده است.

 

2. باید ارتباط و مراوده داشته باشید

ارتباط و مراوده بسیار حائز اهمیت است. اگر سوالی را در یک انجمن آنلاین (forum) پرسیدید و پاسخ آن را در جای دیگری پیدا کردید، آن پاسخ را به مطلب خود در انجمن اضافه کنید تا فرد دیگری که سوال مشابهی دارد بتواند به راحتی آن را پیدا کند. اگر ایده ای برای یک ویژگی وب جدید یا API دارید، آن را از طریق  discourse.wicg.io به گروه جامعه انکوباتور بر بستر وب (Web Platform Incubator Community Group) بگویید، اما مساله ای را به ما بگویید که می خواهید آن را حل کنید (نه ساختار یا نام هایی که خودتان ترجیح می دهید). اگر یک مطلب بسیار عالی خواندید یا شنونده یک سخنرانی بسیار خوب در یک کنفرانس بودید، چند لحظه وقت بگذارید و این را به مولف یا سخنران بگویید. این باعث خوشحالی آنها خواهد شد.

 

3. باید خود را غرق کار کنید

اطمینان حاصل کنید که قبل از آغاز هر نوع طراحی، خود را کاملا غرق در اطلاعات برند، محصول و کاربران کرده و آنها را درک می کنید. از اهداف کسب و کار در کنار اهداف کاربر غافل نشوید، زیرا در نهایت برای کسب و کار سود به ارمغان می آورید. با افزودن ارزش به سایت به وسیله تبلیغ نامحسوس کالا با فراخوان به عمل های خوانا و مشهود، حس اعتماد را در کاربران به وجود بیاورید. 

نیاز به قابل فهم بودن، سازگاری و واکنش گرا بودن را دست کم نگیرید. در محتوا سادگی و ایجاز را به کار ببندید، اما مراقب باشید که بیش از حد سطحی نشود. کاربران به تجربه هایی عاری از ایراد و پیچیدگی نیاز دارند و نه رابط های کاربری بیش از حد ساده و خسته کننده. حفظ تعادل در کنار حفظ تعامل کاربر ضروری است.

 

4. نباید نامنظم باشید

همیشه متعلقات خود را مرتب کنید و به صورت مشروح، پوشه ها و فایل ها را نامگذاری کنید. مهم نیست که عضوی از یک گروه عظیم هستید یا تنها فردی هستید که روی پروژه کار می کند. هر چه فایل های شما مرتب تر باشند , اگر چند ماه بعد دوباره لازم شود شما یا دیگران با پروژه سر و کار داشته باشید, کار کردن بسیار ساده تر خواهد شد. این نشانه ای از احترام و عزت نفس است و به زمان بسیار کمی نیاز دارد. تصور کنید یک کد نویس تابعی با نام \"کپی لایه 368\" در کد خود دارد. آیا شما خدمتکاری که با پنهان کردن زباله ها در کشو خانه را تمیز می کند استخدام می کنید؟

 

5. باید منسجم باشید

مجموعه ای از قوانین برای خود وضع کنید و از آنها تخطی نکنید. برای آنچه که می خواهید به آن دست پیدا کنید اهداف واضحی ترسیم کنید. در یک فرآیند سالم حرکت کنید. به عنوان مثال، تعریف کنید، کاوش کنید، اصلاح کنید، بسازید و یاد بگیرید. از همه مهم تر، مراوده و ارتباط داشته باشید. به اشتراک بگذارید و مرتبا به اشتراک بگذارید. ممکن است ساده به نظر برسد، اما اهمیت مراوده با اعضای گروه در طراحی و تکرار کار اغلب نادیده گرفته می شود. از جزئیات چشم پوشی نکنید. ساختار و سلسله مراتب محتوا بسیار اهمیت دارند. در تجربه ای که در دست طراحی دارید روی تعاملات کاربران تمرکز کنید و اطمینان پیدا کنید که در حال نقل داستان مناسبی هستید.

 

6. نباید خودپسند باشید

یک قانون شخصی که سعی می کنم هیچ گاه آن را زیر پا نگذارم این است که هرگز به کسی نگویم \"این فقط پنج دقیقه از وقت شما را می گیرد\"  و این فقط در مورد طراحان وب نیست، بلکه برای همه است. می پذیرم که گاهی قانون خودم را فراموش می کنم، اما به هر حال این چیزی است که هر وقت درباره کار کسی با او صحبت می کنید، باید در ذهن داشته باشید  مخصوصا اگر می خواهید کاری برای شما انجام بدهد.

اطمینان پیدا کنید که در حال نقل داستان مناسبی هستید.

 

7. باید انتقادات را موقرانه بپذیرید

یکی از دشوارترین بخش های کار به عنوان یک طراح، مورد انتقاد واقع شدن است، زیرا حفظ آرامش در هنگام دریافت بازخورد منفی می تواند کار دشواری باشد.

طراح باید بتواند غرور را از موقعیت کاری خود حذف کند، رفتار محترمانه خود را حفظ کند، بازخوردی که دریافت می کند را درک کرده و بپذیرد و راهی برای تفسیر آن پیدا کند تا طراحی موفقی برای پروژه انجام شود. به هر حال در نهایت، موضوع مهم در پروژه شما نیستید – بلکه کاربران و مشتری هستند.

سئو , سئو سایت , بهینه سازی سایت


شنبه 21 اسفند 1395 - 11:24
ارسال پیام نقل قول تشکر

تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ